Місто народження: м. Стрий
Освіта: ІФНМУ, стоматологія
Основне заняття зараз: співзасновниця бренду натуральної косметики MOLA.
Facebook: Олександра Палько
Instagram: @oleksandrapalko, @mola.brand
Олександра Палько — підприємниця, співзасновниця першого івано-франківського журналу VERSAL, співорганізаторка конкурсів краси для дітей та різноманітних масштабних всеукраїнських конференцій, співзасновниця бренду натуральної косметики MOLA, успішна жінка, яка не побоялася втілити свої мрії в життя.
Про шлях до власного бренду, про жінок в бізнесі та про те, як знайти дзен — читайте в інтерв’ю.
«Треба хвалити дітей, навіть якщо вони помиляються, проявляючи ініціативу»
«Обоє моїх батьків були підприємцями, тому я зростала в сім’ї, де постійно розмовляли про бізнес. Мені завжди подобався постійний рух, я спостерігала за тим, як батьки ведуть справи. Пам’ятаю момент, коли батьки займалися продажем одягу, взуття… Й одного разу мене, дев’ятирічну, залишили саму й відійшли на хвилин 15.
Мама сказала: «Як хтось щось питатиме, не бійся і продавай». Я наче зрозуміла, та, після маминих слів, раптом, одночасно, приходить десь п’ятеро людей — хтось хоче приміряти, а хтось — одразу купити. Я, не знаючи як поводитись, почала просто продавати. Щоправда, розгубилась і зовсім забула ціни. Тоді я продала декілька дорогих речей десь у 4 рази дешевше, ніж вони вартували!
Згодом прийшла мама, я їй в захваті розповідаю, що в мене купили багато речей, але, як виявилось, я продала їх нижче собівартості)) І для мене, вже потім дорослої, став цінним той факт, що замість того, щоб насварити, мама тоді мене похвалила.
Для мене це один із найяскравіших спогадів, неймовірний приклад того, що треба хвалити дітей, навіть якщо вони помиляються, проявляюячи ініціативу. Це надає крила дитині.
Хто ви за фахом?
Я родом з невеличкого містечка Стрий. Навчалася в Івано-Франківському медичному університеті за фахом стоматологія. На 5 курсі почала практикувати за спеціальністю, та думки про власний бізнес не покидали мене.
І саме тоді я почала щось шукати. Ідей було дуже багато — і весільний бізнес, і організація подій… Багато різного, та нічого конкретного. Але згодом я познайомилася зі своєю напарницею — Оксаною, — і… Закрутилося!
Бренд натуральної косметики Mola Олександра заснувала разом з Оксаною Мельникович у кризовому 2020-му році. Саме разом із нею вже 14 років вони ведуть бізнес в Івано-Франківську.
Mola. Підприємцям необхідно трішки авантюризму і сміливості!
Як ви познайомилися з Оксаною, та як зародилася ідея створити власний косметичний бренд? З чого все розпочалося?
Шлях був довгий… Коли я шукала напарника для бізнесу, з Оксаною нас познайомили чоловіки. Вони працювали юристами в одній компанії. До того ми не були знайомі, але Оксана одразу сподобалася мені як людина — харизматична, драйвова, весела, знала дуже багатьох в місті, на той момент активно працювала в продажах, мала досвід роботи в журналі «Карпати» Тоді я подумала: «Все! Мені точно треба таку компаньйонку!».
Наш бізнес, в якому ми разом вже 14 років, побудований не на дружбі. Спочатку бізнес, а потім дружба. І, на нашу думку, це краще, міцніше, ефективніше, ніж навпаки.
Тоді ми разом заснували перший в місті глянцевий журнал Versal. Реакції були неоднозначні, щодо назви, героїв яких обирали та інших мільйонів нюансів! Але багато хто в нас повірив, і ми дуже вдячні за це! Все створили з нуля, не вклавши коштів)!
Для того, щоб стати підприємцем необхідний авантюризм
Добре в бізнесі бути новаторами, бо коли це щось нове, цікаве, то людям воно подобається. Паралельно з видавництвом журналів ми започаткували проведення дитячих конкурсів краси на досить високому рівні.
Після того ми спробували трішки змінити формат, розпочавши організацію та проведення великих всеукраїнських конференцій, які відбувалися в Івано-Франківську. Це Стоматологічний бізнес-форум, Інста-форум, Жіночий форум, Конференція готельєрів-рестораторів Західної України. Це було щось нове й масштабне: з великими виставками обладнання, з найкрутішими спікерами в кожній зі сфер. Із сотнями гостей…
Карантин в Україні в березні 2020 почався за декілька днів до дводенної конференції, тим самим поставивши на паузу усі наші проєкти (з журналами включно)
Саме тоді ми з Оксаною прийшли до рішення нарешті спробувати себе у косметичному бізнесі, про який мріяли вже два роки (ще коли були власницями студії краси)!
Ринок натуральної косметики доволі конкурентний. Не боялися загубитися серед інших виробників?
Розумієте, «Боятися — це нічого не робити» Є багато класних брендів, а от українських класних мало. Тобто, майже не було до MOLA (сміється — авт.). Таких, у яких я впевнена, де знаю, хто їхній технолог, де виготовляється, сертифікованих… Їх дуже мало… Мабуть, до десяти.
Проте нашими конкурентами є всі косметичні бренди, бо ви можете придбати засоби на будь-який смак і гаманець: корейську, професійну, аптечну, українську й т. д. Вибір для жінок дуже великий і тут, на жаль, велику роль відіграє маркетинг. І тут це на жаль, адже не завжди картинка відповідає якості продукту.
Чим особлива косметика Mola? Які принципи щодо створення продукту є у вашої компанії?
Прототипом для нас була все-таки корейська косметика. Ми вивчили її підхід — багатоетапність. Професійна косметика відрізняється від доглядової тим, що розв’язує серйозніші проблеми: акне, зморшки, інші конкретні проблеми шкіри. Доглядова косметика є базовою і повинна бути щоденним must-have у б’юті-рутині. Ми пишаємося тим, що саме косметологи радять наш бренд між курсами професійної косметики.
Розкажіть про склад засобів. Де берете інгредієнти для них?
Всі компоненти замовляємо за кордоном з міжнародними сертифікатами якості Екосепт. Разом з технологами ми затверджуємо формули засобів, контролюємо процес тестування у фокус-групах)! На тестування одного засобу може йти від декількох тижнів до місяців (текстура, сприйняття шкірою, результат, аромат та інше — все змінюється багато разів, доки не досягнемо потрібного результату, не знайдемо саме того зразка).
Які компоненти ви точно не будете використовувати й чому?
Ми для себе обрали декілька компонентів, які точно не будуть в нашій косметиці. Це, наприклад, ретинол. Ретинол — це похідний вітаміну А, дуже серйозний компонент, який проникає дуже глибоко в клітини та з’єднується з ядрами клітин. В ядрі містяться ДНК, геном і відкритим залишається питання віддаленого результату дії цього компонента. Косметику з ретинолом можуть призначати тільки лікарі-косметологи!
Інший компонент — епідермальний фактор росту EGF — олігопептид, і його не можна застосовувати людям з ризиком виникнення новоутворень.
З яких продуктів рекомендуєте почати знайомство з брендом? Які ваші улюблені?
Важко сказати про улюблений, бо вони, як діти — не можна любити когось одного.
А розпочинати варто з правильного очищення. Без очищення навіть найдорожчий крем не діятиме. Обов’язково має бути двофазне очищення — спочатку гідрофільна олійка, потім наступні засоби.
Які новинки плануєте випустити найближчим часом?
Насправді багато всього заплановано, але збережемо інтригу)!
Які у бренду Mola глобальні цілі на майбутнє?
Глобальні серед глобальних! Насправді ми хочемо презентувати нашу українську косметику всьому світові. Показати її, познайомити з нею. Я не знаю, чи хтось з українських виробників косметики продається на iHerb, але ми про це мріємо. Amazon і iHerb — це одразу ім’я , правда ж? Ми мріємо вийти на світову арену й розповісти, що в Україні є достойна косметика.
У вас велика команда?
Ні, не дуже. У нас в офісі четверо людей. Маркетинг весь на аутсорсі — троє людей. А всі технологи, виробництво — це вже команди самих заводів, — в Києві. Атмосфера позитивна, хороша. Ми один одного завжди виручаємо. Дівчата часто залишаються до вечора, щось собі допрацьовують, а ми навіть про це не знаємо. Клієнтам відписують вночі, якщо клієнту це зручно, якщо це мама, яка вклала дітей спати й має о 11 вечора пару хвилин і хоче щось замовити, то ми не пишемо: «Вам відповість менеджер о 8 ранку», ми одразу все розписуємо, мало не зідзвонюємось. Менеджерам це подобається, бо вони професіонали своєї справи.
Чи складно вести косметичний бізнес в Україні? І як це робити самим жінкам?
Якщо справа вам подобається і приносить задоволення, то не складно. Якщо вам це важко й ваше покликання бути мамою, дружиною чи просто працювати на звичайній роботі, то це дуже великий виклик. Бо в бізнесі кожен день не схожий на інший. Ти не можеш спрогнозувати своїх проблем, які виникнуть чи пошук і реалізацію їх рішень. Все відбувається дуже швидко, спонтанно і виходить, що жінка в бізнесі завжди в стресі.
Тут дуже важливо навчитись релаксувати і працювати над собою, над своїм внутрішнім станом. Якщо нема цієї гармонії й балансу, ти стаєш просто невротиком. Ти кидаєшся на всіх, а громовідводами стануть найближчі люди.
Щоб цього не було я зараз практикую медитативні техніки, займаюся спортом, слухаю дуже багатьох психологів, вважаю, що кожному варто ходити до психологів. Це реально допомагає. А жінці в бізнесі це просто необхідно.
Кажуть, що бізнес — це чоловіча сфера. Труднощі в комунікації з чоловіками — це міф чи реальність?
Комунікувати з чоловіками навпаки легше. Вони сприймають жінку, як жінку, а не як суперника-конкурента, тому легше домовитися! Так чи інакше, нас сприймають за зовнішнім виглядом і легко владнати комунікацію після того, як справите хороше враження.
Про життя
Яким планували своє життя? Чи збіглися ваші плани з дійсністю?
Завжди були мрії та цілі, а от плану чіткого не було. Він з’явився саме зараз в 35 років! Нарешті візія стала дуже чіткою у всіх сферах життя! І звичайно є прописаний план!
Чи вдається поєднувати бізнес й активну робочу діяльність з особистим життям? Як зберігаєте баланс?
Ось тут, на жаль, дуже важко досягти балансу, неможливо бути ідеальною мамою/дружиною (в постійному віддаванні себе) і бізнес-леді! Завжди на різних етапах відбуваєть «перекос» в один або інший бік! І вважаю це нормальним, головне себе не «їсти» за це. На допомогу залучаю всіх: дідусі, бабусі, няні!
Що для вас ресурсність? Як відновлюєте сили?
Навчилась відновлювати жіночу енергію! Жінка, незалежно від того, чим вона займається, має бути всебічно розвинута і наповнена! Якщо ти працюєш і транслюєш тільки експертність у своїй сфері, то це не дуже цікаво. Тому намагаюсь транслювати цінності в першу чергу!
Що для вас важливо у виборі доглядової косметики?
В першу чергу, склад. Це для мене завжди було пунктиком. Я навіть у Watsons заходжу, розумію, що це мас-маркет, але серед нього також можна знайти достойні продукти.
Розкажіть про свій раціон, режим та щоденні ритуали
День починається о 6:00. П’ю каву, потім 15 хвилин медитації, зараз хочу ще додати face-fitness. Після медитації хочу писати візуалізацію своїх мрій та бажань. Важливо написати, продумати, уявити, що це вже сталося. Далі дітки — садок, школа. Ще в мене кожного дня є якийсь час для себе, це або спортзал, або масаж, або косметолог, або манікюр. Воно забирає трохи часу, але це дуже важливо. Я вважаю, що жінка будь-якими силами та будь-якими ресурсами повинна це робити. Адже, коли ми вкладаємо в себе, ми себе розвиваємо. Знаєте, жінка стає магнетичною, коли відчуває свою цінність.
Щоб вона була, треба її якось вирощувати. Необхідні зовнішня і внутрішня гармонія, й тоді все буде в балансі.
Головні правила жінки в бізнесі
Скажу на прикладі наших стосунків у команді. У нас немає жодного відмежування від людей, які у нас працюють. Ми майже щоранку привозимо дівчатам каву, бо вони цьому дуже радіють. Ми їздимо разом відпочивати, team-білдинг в нас на дуже хорошому рівні. До прикладу, з понеділка ми разом сідаємо й пишемо, наприклад, по 10 своїх мрій у блокнотах, і ділимось двома, такими, про які можна розказати. Знаючи їхні мрії, ми їх мотивуємо, потім це їм даруємо чи допомагаємо, чи, наприклад, ми знаємо, що хтось там мріє про машину, але дуже боїться навіть наважитися піти на водіння. Тоді ми в розмовах потроху підштовхуємо. Якби мене, до прикладу, підштовхнули до цього 10 років тому, я б була зараз набагато щасливіша. Мене до цього підштовхнула моя напарниця тільки два роки тому. І я почала водити, а це такий кайф. Бо я собі колись дала налаштування, що ніколи не сяду за кермо, що це не моє.
Персона-Бліц
Музика, що мотивує
Якщо в машині то гучна, драйвова, а під час вечірніх ритуалів догляду у ванній (завжди під музику) — в залежності від настрою, деколи можу і потанцювати 😁
Як, з найбільшою приємністю, проведете вільний час?
Вільного часу насправді дуже мало, але коли він з’являється — слухаю себе (медитую, читаю, дивлюсь відео психологів), під час цього приходять інсайти, з яких часто народжуються мрії)
Що для вас успіх?
Для мене, успіх — це, коли знаю чого хочу, маю на це чіткий план (у всіх сферах життя), і йду до цього! Але тут дуже важливо вміти насолоджуватись процесом, тому що можна пропустити найдорожчі миті)!
Неймовірно цікаве і водночас мотиваційне інтерв’ю. Читала його з великим заохоченням. Я захоплююсь такими людьми як Олександра та Оксана. Вони є прикладом для багатьох жінок нашої країни . Багато і для себе я взяла від цих двох вишуканих леді і бізнесвумен.